GOOD LIFE

Total Pageviews

TRYING TO LEARN ABOUT BLOG

Followers

Popular Posts

Friday, January 4, 2013

KEINGINAN UNTUK BERJAYA


 


















                 Di dalam diri kita selalunya mempunyai keinginan untuk kekal berjaya di dalam hidup. Keinginan ini memberikan kepada kita satu fikiran yang kita akan kekal cemerlang dalam apa jua yang kita lakukan. Ianya seperti naluri hati kita yang tidak pernah berputus asa. Adakah anda sedar yang anda mempunyai potensi diri yang besar dalam hidup ini.

                Manusia merupakan makluk unik yang berpotensi dalam hidup ini. Seorang manusia mampu untuk mengubah dirinya dalam sekelip mata jika dia ingin berubah. Seorang yang kelihatan lemah dan gagal jika dia dilatih untuk mempercayai dalam mindanya bahawa dia adalah hebat akan mampu untuk membuat satu lonjakan dalam hidupnya dalam sekelip mata.

"Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa."

No comments:

Post a Comment