GOOD LIFE

Total Pageviews

TRYING TO LEARN ABOUT BLOG

Followers

Popular Posts

Friday, April 26, 2013

BELI MOTOR DENGAN EMAS

Sebelum kita buat apa-apa pembelian barang yang bersifat susut dari segi nilai seperit beli kereta, motor, handphone, perabot rumah dsbnya ataupun perbelanjaan hangus seperti renovation rumah, belanja perkahwinan, bayar saman trafik dll sandarkan dahulu pembelian kita kepada sesuatu yang meningkat nilainya dalam jangkamasa panjang iaitu emas.
Contoh:
Katalah anda ada RM15K ditangan. Anda berhajat beli motor bernilai RM7K. Kita tahu pembelian tersebut di buat keatas barang yang akan susut dari segi nilai kerana motor tersebut akan jatuh harga selepas sebulan anda gunakan.
Cara yang bijak adalah anda gunakan cash RM10K dengan beli emas dulu. Kemudian pajakkan emas tadi di Ar Rahnu Agro Bank. Anda akan dapat cash segera RM7K (70% dari nilai emas anda). Baru gunakan duit pajak tersebut untuk beli motor. 
Kini anda bukan shj dapat motor tapi punya emas bernilai RM10K yang dipajak di Bank.Anda cuma perlu bayar upah simpan je. Emas anda tadi akan berlaku kenaikan harga . 
Katalah harga emas naik 20% setahun. 5 tahun dah jadi 100%.Dari segi nilai dah jadi 20K. Kalau nak tebus anda cuma perlu bayar 7K je. Last2 anda beli motor tadi percuma je.
Tu yang saya maksudkan sandarkan pembelian barangan susut nilai kepada barangan yang meningkat dari segi nilai dengan cara manipulasi duit bank. Mesti sntiasa bijak dalam tindakan.

No comments:

Post a Comment