GOOD LIFE

Total Pageviews

TRYING TO LEARN ABOUT BLOG

Followers

Popular Posts

Saturday, April 27, 2013

DIRHAM

Saya selalu mendapat pertanyaan mengenai DIRHAM. adakah DIRHAM Ini silver. Jawapannya YA. dirham adalah silver.
Beratnya telah ditetapkan.Umar alKhattab selaku Khalifah Umat Islam, telah menetapkan :

”(berat) 7 dinar perlu bersamaan 10 dirham”
jadi 1 dinar = 4.25g. maka 10 dirham = 7 x 4.25g = 29.75g

Oleh sebab itu bagi mengembangkan lagi pelaburan emas dan perak di Malaysia. Public Gold telah mengeluarkan silver didalam bentuk Dirham yang mampu dimiliki.


Strategi Pelaburan Dirham
Disebabkan harganya yang murah. saya syorkan ia dijadikan simpanan setiap bulan. kalau dinar susah sikit. sebab harganya yang agak mahal. namun bagi yang tidak berkemampuan. silalah simpan dirham ini secara berkala. Daripada anda menyimpan duit kertas Rm100 setiap bulan. lebih baik anda menyimpan 10dirham. harga lebih kurang sama. namun dirham lebih tinggi kenaikannya berbanding wang kertas.

Anda juga boleh membuat penukaran daripada dirham ke dinar apabila sampai masanya. jadi dirham dapat dinar pun dapat. sapa kata modal yang sedikit tidak boleh melabur didalam emas dan perak fizikal. yang penting anda berusaha.

Cuba bayangkan, anda mula menyimpan dirham mulai bulan ini, dan perhatikan apabila setahun anda sudah pun mendapat 120 Dirham. kan banyak tu. sikit-sikit lama-lama jadi bukit.

Analisis silver @ dirham
Silver ini telah ramai diperkatakan sebagai "future gold". Ini kerana harganya pada awal keluarannya tidaklah begitu berharga, namun sejak akhir-akhir ini dengan kepesatan teknologi telah membawa satu lembaran baru pada komoditi ini.




Harganya semakin meningkat dan mendapat permintaan tinggi, pernah terjadi pada tahun 2011. harganya melambung dengan begitu mendadak dan telah mencecah 100% kenaikan. Pada ketika itu ramai yang baru tersedar tentang kewujudan silver ini.

Ini kerana silver banyak digunakan didalam barangan yang berteknologi seperti Harganya agak vilotile, namun harganya masih lagi berlegar-legar diparas yang rendah sebelum berlakunya kenaikan yang mendadak seperti apa yang telah berlaku pada 2011.

Dirham jadikan simpanan kekal. Beli 10 dirham setiap bulan. pasti akan memberi kesan kepada kewangan anda

No comments:

Post a Comment